WND-RPSL.03.02.00-24-02D8/20-002 (WNIOSEK UE)
Udoskonalenie usługi hostingu serwerów wirtualnych wraz z dodaniem do niej usług zwiększających bezpieczeństwo danych
Suma projektu 3 689 508,00 PLN (kliknij, aby przeczytać więcej)

Serwer dla firmy – jak wybrać?

Prowadząc firmę w sieci łatwo zauważyć, ze to serwer jest najważniejszym narzędziem – sercem całej infrastruktury informatycznej. Służy on do zapisywania i przechowywania danych, dokumentów i plików. Nie każda firma ma jednak możliwość zakupu własnego serwera, dlatego mamy możliwość wykupienia serwera dla firmy w postaci hostingu. Jest to usługa niezbędna do prawidłowego uruchomienia i funkcjonowania stron internetowych. Jaki zatem będzie najlepszy serwer dla firmy?

 

Hosting – wirtualny serwer

Zacznijmy od wyjaśnienia samego pojęcie. Hosting jest usługą dzięki której możliwe jest uruchomienie strony internetowej i jej późniejsze funkcjonowanie w sieci. To właśnie za pomocą hostingu umieszczamy naszą stronę WWW w specjalnie wydzielonym miejscu na serwerze, który działa dla nas o każdej porze dnia i nocy. Stałe połączenie z siecią jest niezwykle ważne, ponieważ pozwala użytkownikom na ciągły dostęp do zasobów strony internetowej. Na rynku dostępna jest bardzo szeroka gama ofert hostingowych proponujących różnego rodzaju pakiety starające się jak najlepiej dostosować do potrzeb klientów. W przypadku firm małych i średnich, a także tych, które predysponują do rangi firm dużych zaleca się serwer VPS, czyli prywatny, wirtualny serwer, który wyróżnia się wydzieloną, osobistą przestrzenią fizycznego urządzenia.

 

Wytyczne serwera pod stronę internetową

Stojąc przed wyborem najlepszej dla ans oferty hostingowej warto zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów. To właśnie od doboru serwera zależeć będzie jak sprawnie i szybko będzie funkcjonować nasza strona w internecie. Szczególną uwagę podczas wyboru usługi hostingowej powinniśmy zwrócić na:

  • szybkość łącza – w zależności od jakości połączenia jakie posiada firma będzie zależała także szybkość wyświetlania naszej strony internetowej, a im szybsza strona tym lepsze wyniki i więcej zadowolonych użytkowników
  • stan techniczny – mowa tutaj o stanie technicznym dysków i innych podzespołów, od których zależy prawidłowe funkcjonowanie serwera, warto zatem zapytać o ich jakość oraz obecny stan
  • transfer – transferem nazywa się ilość danych, które pobierają odwiedzający podczas przeglądania naszej strony. Im witryna “cięższa” tym więcej transferu będzie pochłaniać. Mowa tutaj przede wszystkim o zdjęciach i materiałach wideo dużej jakości
  • uptime – czas bezawaryjnego działania serwera, który wyraża się w procentach. Wskazaną wartością jest uptime na poziomie 99%. Do jego sprawdzenia wykorzystuje się zewnętrzne narzędzia monitorujące usługę
  • bezpieczeństwo – zapewnienie bezpieczeństwa serwerów oraz przechowywanych na nich danych powinno być kluczowe dla każdej firmy. Chodzi tutaj także o ochronę danych osobowych
  • pomoc techniczna – zespół, który udzieli pomocy w nieoczekiwanych przypadkach. W zależności od usług odpowiedź specjalistów można dostać po kilku godzinach lub w przeciągu kilku dni
  • limit powierzchni dyskowej – limit bajtów może okazać się problematyczny, kiedy nasza strona zacznie się rozrastać. Dzisiaj zwykle proponuje się powierzchnię wielkości od kilkuset GB do kilku TB 
  • backup – wykonanie kopii bezpieczeństwa danych, które są umieszczone na serwerze. Tutaj pod uwagę należy wziąć jak często backup jest aktualizowany.

 

Pakiety

Firmy zajmujące się hostowaniem stron tworzą specjalistyczne pakiety dopasowane do potrzeb klientów. W ich skład wchodzą zazwyczaj trzy główne pakiety obejmujące:

  • pakiet podstawowy
  • pakiet średni
  • pakiet rozszerzony

 

W zależności od wielkości firmy oraz wielkości strony internetowej warto dokładnie prześledzić wszystkie opcje i wybrać tą, która najlepiej spełnia nasze oczekiwania. W skład pakietów wchodzą zazwyczaj usługi podstawowe i rozszerzone, Zazwyczaj dobierane indywidualnie. Do podstawowych wytycznych zalicza się:

  • transfer 
  • pojemność baz danych
  • kopię bezpieczeństwa
  • bezpłatne wsparcie techniczne
  • pocztę e-mail we własnej domenie
  • bazy danych oparte na dyskach

 

W zależności od pakietów, będą one rozszerzane o wielkość pojemności bajtów, pamięć RAM lub siłę procesora. Dodatkowo wiele firm proponuje usługi ekstra, które można dopasować pod konkretnego klienta.

 

Serwer dla małej firmy

Prowadząc małą firmę warto zadbać o jej dobry wizerunek w sieci. Oferty hostingowe dla małych firm obejmują nie tylko stronę WWW, ale także pakiety skrzynek poczty e-mailowej czy możliwość rejestracji własnej domeny. W przypadku chęci rozwoju firmy zaleca się zakup pakietu średniego, który daje małej firmie znacznie większe możliwości. Zazwyczaj jest to oferta ze znacznie powiększoną pojemnością limitu danych przez co w przypadku zwiększonego ruchu na stronie, lub dodaniu większej ilości plików mamy pewność, że nadal  będzie ona funkcjonowała prawidłowo.

 

Serwer dla średniej firmy

Średnie firmy poszukują zazwyczaj serwerów o większej mocy obliczeniowej, dzięki czemu ich zasoby pokazują się płynnie i sprawnie w sieci. Warto zwrócić tutaj uwagę na pomoc techniczną, która powinna być dostępna całodobowo w przypadku awarii. Rekomenduje się zakup pakietu rozszerzonego, które często w swoich ofertach posiada własny adres IP. Jego pojemność wzrasta zazwyczaj kilkukrotnie, przez co zyskujemy pewność, że nasza strona będzie działać sprawnie i szybko.

 

Prowadząc własną działalność musimy zdecydować się na odpowiedni serwer. Jest to urządzenie na którym umieścimy nasza stronę WWW. Przed zakupem usługi hostingowej warto sprawdzić jej parametry oraz rozszerzenia, które mogą być dodatkowo płatne. Pakiety hostingowe warto dobierać do wielkości firmy oraz ciężkości strony internetowej. Dobrze dopasowane usługi pozwolą jeszcze lepiej prowadzić swój biznes w sieci, a co za tym idzie zwiększyć jego zyski.