Serwer VPS pod system CRM

Gdzie hostować stronę której głównym założeniem jest zadowolenie klientów? Temat jest szczególnie ważny dla wszystkich, którzy chcą zadbać o kontakt z przyszłymi nabywcami. Tym właśnie będzie serwer pod CRM, który nie tylko odpowiednio zadba o naszą witrynę pod względem szybkości i bezpieczeństwa, ale pozytywnie wpłynie na relację z odwiedzającymi stronę potencjalnymi klientami.

 

CRM – wyjaśnienie 

CRM (ang. customer relationship management) to proces, który definiuje zarządzanie relacjami z klientem. Pod tym pojęciem kryje się zbiór określonych zadań, procedur oraz narzędzi, które są niezbędne w kontakcie z potencjalnym klientem. Na pierwszy plan wysuwają się tutaj relacje z kupującym, które są poddawane ciągłemu doskonaleniu. Głównie angażuje on dział sprzedaży i marketingu.

Efektem pracy z programem CRM jest nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, chociaż jest to oczywiście istotna część całego procesu. Innym wyznacznikiem jest podejmowanie wzmożonych działań wobec najbardziej obiecujących kontrahentów i budowanie z nimi długotrwałych relacji biznesowych.

 

System CRM

Przedstawiona wyżej filozofia działania opiera się przede wszystkim na dedykowanym oprogramowaniu do zarządzania relacjami, czyli systemie CRM. Jest to aplikacja, która daje możliwość analizy danych z odbiorcami dzięki czemu proces tworzenia spersonalizowanej oferty jest znacznie prostszy. Obecnie najpopularniejszym modelem jest mobilny system CRM, który pozwala przewidywać przyszłe przychody firmy.

 

CRM jaki wybrać – w  chmurze czy w modelu SaaS?

Wdrożenie systemu CRM jest możliwe na trzy sposoby:

  • rozstawienie systemu na serwerach klienta
  • rozstawienie systemu w chmurze obliczeniowej
  • korzystanie z systemu w modelu SaaS

Pierwszy polega na instalacji CRM w firmie – na wybranym serwerze. Instalacja jest jednorazowa, ale wiąże się z miesięcznymi opłatami abonamentowymi. Wybór CRM na serwerze to opcja, która nie pozostawia przed nami żadnych wątpliwości jeśli chodzi o samą procedurę. Pozostałe dwie nie są tak oczywiste i powstają w naszych głowach pewne niejasności. Najprościej mówiąc system w chmurze obliczeniowej jest modelem przetwarzania danych, a usługi SaaS są jednym z podstawowych oferowanych w chmurze. Możemy tutaj wyróżnić kilka podstawowych usług, których podział wygląda następująco:

  • SaaS (ang. Software as a Service) – daje klientowi dostęp do oprogramowania o określonej funkcjonalności. Niemniej jednak ogranicza możliwości jego modyfikacji. Klient nie angażuje się w usługę pod względem technicznym, ponieważ odpowiedzialność za stabilność i ciągłość oprogramowania, a także jego aktualizację leży po stronie dostawcy.
  • PaaS (ang. Platform as a Service) – w tym wypadku zyskujemy dostęp do wirtualnego środowiska pracy, w który skład wchodzi: baza danych, system operacyjny, przestrzeń dyskowa.
  • IaaS (Infrastructure as a Service) – największa swoboda w zarządzaniu infrastrukturą przez klienta. Usługą typu IaaS jest serwer dedykowany.

Chmura obliczeniowa

Powyższe usługi wchodzą w skład modelu przetwarzania danych jakim jest chmura obliczeniowa. Najczęściej spotykane rozróżnienie chmury to następujący podział:

  • prywatna – chmura stworzona na bazie własnej infrastruktury do której dostęp zyskują określone osoby
  • publiczna – możliwość korzystania przez wszystkich, jedynym warunkiem jest uiszczenie opłaty
  • hybrydowa – wykorzystująca zasoby chmury publicznej i prywatnej.

 

Jaki VPS pod system CRM

Wdrożenie systemu CRM jest zróżnicowane, a możliwości rozstawienia i użytkowania są wyznaczane przed ich producentów, dlatego warto dokładnie zapoznać się ze specyfikacją systemu CRM na którym nam zależy. Chcąc cieszyć się wszystkimi możliwościami oferowanymi przez CRM warto zadbać o szybki i wydajny serwer. Jedną z najchętniej wybieranych opcji są serwery VPS, gwarantujące szybkie przetwarzanie procesów związanych z zarządzaniem relacjami z klientami.

Odpowiedni VPS pod CRM zapewni:

  • bezpieczeństwo danych
  • backup danych
  • administratorów
  • darmową pomoc techniczną
  • transfer bez limitu
  • obsługę aplikacji klienta.

 

CRM a wielkość firmy 

Niezależnie od wielkości naszego przedsiębiorstwa, chcąc uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe warto zadbać o odpowiednie relacje z klientami. Małym firmom pozwoli to na zyskanie nowych klientów i szybszy rozwój, a średnim i większym na dopracowanie i budowanie długotrwałych relacji z poważnymi kontrahentami. Dzisiaj mamy specjalnie opracowane CRM zarówno dla małej, średniej jak i dużej firmy.

  • System CRM dla małej firmy pozwala tworzyć efektywny proces sprzedażowy nowych produktów oraz pozyskuje nowych klientów. Innym atutem jest ułatwiony dostęp do gromadzonych danych o klientach, co znacznie zwiększa szanse sprzedażowe, a co za tym idzie szanse na rozwój przedsiębiorstwa.
  • System CRM dla średniej firmy pozwala tworzyć bazę wiedzy o kontrahentach, a dzięki odpowiedniej analizie zyskujemy niezbędne o nich informację. CRM wspomaga relacje ze stałymi odbiorcami i pomaga w utrzymaniu odpowiednich więzi i współpracy pomiędzy usługodawcą, a klientem.
  • System CRM dla dużej firmy wspomaga planowanie pracy, dzięki współdzielonym kalendarzom i przypomnieniom. System daje dostęp do aktualnych informacji, które zbierane są w jednym miejscu. Tworzenie dedykowanych raportów pozwala firmie na utrzymanie owocnej relacji z dużymi kontrahentami oraz utrzymanie relacji ze stałymi odbiorcami strony.

 

Dopasowanie serwera pod CRM to przede wszystkim wcześniejsza analiza naszych własnych zapotrzebowań i celów marketingowych. Serwer będzie wspomagał budowanie relacji z klientami, a to właśnie kontakt z klientem jest myślą przewodnią, którą kierują się systemy CRM. Dobrze dobrany serwer daje pewność przechowywania danych na stabilnym urządzeniu oraz możliwość optymalizacji prędkości dopasowanej do specyfiki danego rozwiązania CRM. Ich połączenie będzie przynosić najlepsze efekty dla naszego przedsiębiorstwa.