Zarządzanie Serwerami – warto zlecić ?

Współczesny biznes nie jest w stanie funkcjonować bez rozwiązań informatycznych. Z roku na rok zarządzanie serwerami i systemy bezpieczeństwa stają się coraz bardziej zaawansowane, z czego pracownicy firm nie zatrudniających personelu technologicznego mogą nawet nie zdawać sobie sprawy. Najprostszym rozwiązaniem tego problemu może być outsourcing usług IT. Oto 7 korzyści, które każdy przedsiębiorca może zyskać na zatrudnieniu firmy zewnętrznej do zarządzania serwerami.

Gwarantowany profesjonalizm i specjalizacja
Rozwiązania technologiczne wprowadzane do firmy to często wieloetapowe przedsięwzięcie wymagające o wiele więcej kompetencji niż posiadane przez pracowników samego przedsiębiorstwa. Narzędzia są tak wyspecjalizowane, że obsługa całego systemu przez jedną niedoświadczoną osobę może być zbyt skomplikowana. Outsourcing daje pewność kompetencji i specjalizacji współpracowników, ponieważ firma skoncentrowana na usłudze „zarządzanie serwerami” dysponuje doświadczeniem właśnie w tej dziedzinie.

Obniżenie kosztów utrzymania serwerów
Nieznajomość tajników technologii ma swoje negatywne konsekwencje dla przedsiębiorstw, a jedną z nich są trudności w optymalizacji budżetu. Bez odpowiedniej wiedzy pracownicy i właściciele nie są w stanie stwierdzić, jaki jest stosunek ceny do jakości posiadanych rozwiązań oraz ich obsługi. Outsourcing zarządzania serwerami zapewnia bezpieczniejsze budżetowanie dzięki określonym w umowie kosztom i warunkom współpracy.

Przyspieszenie i obniżenie kosztów procesu rekrutacji
Decyzja o rekrutacji stale zatrudnionego specjalisty IT do firmy niejednokrotnie okazuje się nieopłacalna i niepewna. Jeżeli personel HR nie ma doświadczenia w rekrutowaniu osób zajmujących się technologiami informatycznymi, trudniej jest obiektywnie ocenić doświadczenie i umiejętności danego kandydata. Z tego też powodu proces może wydłużać się i okazać nieefektywny, a to wiąże się z kosztami. Zatrudnienie firmy zewnętrznej daje możliwość rozpoczęcia współpracy na cito i ogranicza do minimum procedury administracyjne po stronie klienta.

Elastyczność i dostępność personelu
W większości firm pracownicy dostępni są w standardowych godzinach roboczych, co może okazać się niewystarczające w przypadku obsługi serwerów. Technologia nie zasypia, a sytuacje kryzysowe mogą nastąpić w dowolnym momencie. Możliwość stałego kontaktu z podwykonawcą i wysoka skalowalność z pewnością zmniejsza skalę usterek technicznych w samym systemie oraz problemów z nich wynikających, np. ograniczenie dostępności systemów online dla pracowników.

Eliminacja ryzyka poważnych problemów przez codzienne zaniedbania
Standardowy dzień pracy, szum komputerów, stukot obcasów, zapach kawy w pokoju. Wszystko wygląda pozornie zwyczajnie do momentu, kiedy serwer firmowy nie przestanie działać. Co zrobić? Czy problem jest po stronie serwerów firmy czy aplikacji? Jak znaleźć przyczynę? Podobny scenariusz można zaobserwować w niejednej firmie. Często okazuje się, że problemy z działaniem serwerów wynikają z drobnych zmian w ustawieniach wprowadzanych choćby nieświadomie przez użytkowników. Stały monitoring ze strony firmy zewnętrznej zapobiega takim sytuacjom, dzięki czemu biznes może działać dalej bez niepotrzebnych problemów.

Większe bezpieczeństwo dzięki ciągłej aktualizacji oprogramowania
Do listy popularnych zaniedbań przy zarządzaniu serwerami wewnątrz firmy jest używanie nieaktualnego oprogramowania. Dzieje się tak z różnych powodów, np. niedopatrzeń ze strony personelu lub zbyt złożonego procesu reinstalacji, który zatrzymuje pracę firmy. Zdalny administrator wykonuje cykliczne kopie i aktualizacje bezpieczeństwa, a także instaluje poprawki. Wiarygodny usługodawca powinien też śledzić uważnie wszelkie aktualizacje używanego oprogramowania i wprowadza je w najdogodniejszym dla klienta czasie. Dzięki temu używane systemy są bezpieczniejsze i wydajniejsze, a pracownicy nie muszą zmagać się z utrudnieniami w codziennym wykonywaniu obowiązków.

Indywidualnie dopasowana umowa
W przypadku decyzji o współpracy ze zdalnym administratorem serwerami przychodzi czas na sporządzenie umowy. Kontrakt z firmą zewnętrzną pozwala na dużo większą elastyczność usług np. poprzez niestandardowe godziny pracy czy indywidualnie ustalony zakres obowiązków podwykonawcy.

Podsumowanie
Co właściwie oznacza dla samego Klienta zdalne zarządzanie serwerami? Zatrudnienie podwykonawcy to większa wygoda, bezpieczeństwo, a także oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy. Tak samo, jak w przypadku księgowości czy kwestii prawnych, powierzenie pracy przy rozwiązaniach IT profesjonalistom zewnętrznym staje się popularną praktyką – to inwestycja, która się opłaca.

 

Zobacz naszą ofertę

POKAŻ OFERTĘ ZARZĄDZANIA SERWERAMI