WND-RPSL.03.02.00-24-02D8/20-002 (WNIOSEK UE)
Udoskonalenie usługi hostingu serwerów wirtualnych wraz z dodaniem do niej usług zwiększających bezpieczeństwo danych
Suma projektu 3 689 508,00 PLN (kliknij, aby przeczytać więcej)

Serwer VPS pod SEO

VPS to rodzaj hostingu i jest jednym z trzech oferowanych dzisiaj na rynku. Wybór odpowiedniego hostingu ma wpływ na różne czynniki związane z naszą stroną internetową. Jednym z nich jest SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja wyników w przeglądarce internetowej. Oznacza to, że odpowiedni serwer dla strony wpłynie korzystnie na wyższe rankingowanie strony WWW w sieci. Na co zwrócić uwagę wybierając najlepszy hosting pod SEO?

Co to jest serwer?

Serwer jest niczym innym jak fizycznym urządzeniem, którego zadaniem jest utrzymanie stałe połączenie z internetem. Wyróżnia się on dużą mocą obliczeniową dzięki czemu może on przechowywać dane stron internetowych i na żądanie użytkowników udostępniać je w sieci. Stąd też biorą się rygorystyczne wymagania związane z całodobową pracą, które serwery muszą spełniać. Usługą w ramach, których udostępnia się dwudziestoczterogodzinne utrzymanie stron internetowych w sieci nazywamy hostingiem. Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje serwerów:

  • serwer współdzielony – ten typ serwera jest opcją najtańszą, która oddaje do naszej dyspozycji konkretną pulę zasobów serwera. Wybierając opcję współdzieloną nie mamy możliwości zaawansowanej konfiguracji serwera. Naszą stronę dzielimy z innymi kontrahentami, którzy także wykupili ten sam rodzaj hostingu u jednego dostawcy. W konsekwencji wydajność naszej strony może być znacznie niższa. Tego typu usługi są przeznaczone dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie mają wygórowanych zapotrzebować co do wydajności strony.
  • serwer VPS – opcja pośrednia, która bardzo dobrze sprawdzi się jako hosting SEO. VPS, czyli Virtual Private Server to część fizycznego serwera, która zostaje wydzielona dla naszej strony. W tej opcji znacznie zwiększa się wydajność , ponieważ do wykupionych zasobów zalicza się tutaj: pamięć, dysk oraz rdzenie procesora. Jest to opcja zarówno dla średnich jak i większych firm.
  • serwer dedykowany – ostatnim rodzajem serwera jest opcja dedykowana, czyli w której wykupujemy cały serwer pod nasza stronę. Oznacza to, że cała fizyczna maszyna, znajdująca się w serwerowni jest do naszej dyspozycji. Jest to opcja najdroższa i zawiera dedykowane opcję pod infrastrukturę konkretnej firmy. Sprawdza się w bardzo wymagających projektach.

 

SEO – wyjaśnienie terminu

Zanim zdecydujemy się na wybór odpowiedniego hostingu pod SEO należy dokładnie zapoznać się z samym terminem (SEO – ang. Search Engine Optimization).  Pod tym pojęciem kryje się proces optymalizacji stron pod działania wyszukiwarek internetowych, takich jak chociażby Google. Głównym zadaniem jest tutaj poprawa widoczności witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli wyszukiwanych nie płatnych. W praktyce oznacza to, że im lepiej dbamy o SEO naszej strony tym wyżej będzie się ona ukazywała użytkownikom po wpisaniu haseł w wyszukiwarce. Do działań mających na celu optymalizację zalicza się poprawę techniczną strony, budowanie architektury informacji czy odpowiednio redagowane treści.

 

Jaki serwer vps pod SEO?

Wybór odpowiedniego hostingu nie należy do najłatwiejszych. Pod uwagę należy wziąć wiele różnych aspektów, które będą decydowały chociażby o szybkości strony i jej wydajności. Dobrze dobrany serwer będzie dodatkowy wpływał na SEO. Serwer VPS nie tylko umożliwia realizację wszystkich operacji związanych z uruchomieniem i konfiguracją witryny, ale będzie też wspomagał pozycjonowanie strony w internecie. Chcąc wybrać najlepszy serwer pod SEO należy zwrócić uwagę na takie aspekty jak:

  • infrastruktura – szybkość łącza oraz dane techniczne urządzenia, które wpłyną na jakość hostowanej usługi. Szybko działająca strona pozytywnie wpłynie na jej promocję w organicznych wyszukiwanych, czyli właśnie takich stricte połączonych z SEO.
  • czas dostępu – im wyższy tym lepiej. Czas dostępu określa bezawaryjność usług, dzięki czemu strona działa nieprzerwanie. Podczas braku dostępności strony, automatycznie zostaje ona tymczasowo ukryta w wyszukiwarce.
  • lokalizacja serwera – w zależności od odległości użytkownika od serwera będzie się różnił czas TTFB, czyli czas liczony od wysłania przez użytkownika zapytania do serwera, aż do odebrania przez jego sprzęt pierwszego bajta danych. Warto zatem postawić na serwer zlokalizowany w naszym państwie.
  • oprogramowanie – najnowsze wersje można konfigurować lub zmieniać, przez co zwiększa się bezpieczeństwo strony, które brane jest pod uwagę podczas sprawdzania strony przez boty Google.
  • certyfikat SSL – potwierdza szyfrowanie danych pomiędzy komputerem, a odwiedzającym Jego posiadanie jest jednym z czynników branych pod uwagę podczas rankingowania stron. (Więcej o SSL przeczytasz w naszym wpisie: Czym jest Certyfikat SSL?)
  • całodobowe wsparcie techniczne – możliwość ciągłego dostępu do fachowców znacznie zmniejsza ryzyko wahań w pozycjonowaniu. Mamy możliwość uzyskania wsparcia podczas jakichkolwiek awarii.
  • filtry – serwery musze być chronione, dlatego tak ważne są filtry antywirusowe i antyspamowe przez co nie narażamy się na całkowita blokadę strony w wyszukiwarce.

 

Korzystny wpływ dla SEO

Wiadomo już, że odpowiedni serwer może mieć duży wpływ na optymalizację strony, jednak ważne jest również zachowanie osoby wdrażającej optymalizację. W przypadku systemu CMS, na którym oparty jest chociażby WordPress poprawa SEO może polegać na instalacji odpowiednich wtyczek. Serwer może również wpłynąć na szybsze ładowanie strony dzięki możliwości uruchomienia pamięci podręcznej, zarówno po stronie serwera jak i użytkownika.

Wybierając odpowiedni serwer pod SEO należy zwrócić uwagę na wiele istotnych aspektów, a także wybrać taki rodzaj serwera, który będzie odpowiadał wymaganiom naszej firmy. Chcąc jak najlepiej wypaść w rankingach wyszukiwarek, warto zacząć od określenia własnych potrzeb związanych z nasza stroną internetową. To właśnie na ich podstawie najlepiej weryfikować dostępne oferty hostingowe, które będą niezbędne do wyższego pozycjonowania naszej strony internetowej.