WND-RPSL.03.02.00-24-02D8/20-002 (WNIOSEK UE)
Udoskonalenie usługi hostingu serwerów wirtualnych wraz z dodaniem do niej usług zwiększających bezpieczeństwo danych
Suma projektu 3 689 508,00 PLN (kliknij, aby przeczytać więcej)

Szybkość strony, a konwersja

Szybka strona powinna być dla nas priorytetem, szczególnie dzisiaj kiedy wszystko chcemy dostać jak najszybciej się da. Wiele stron zostaje porzuconych tylko i wyłącznie dlatego, że proces ładowania jest wydłużony do kilku sekund. Wszystko to przekłada się na konwersje!

Dlaczego szybkość strony jest ważna

Szybkie załadowanie się strony jest dzisiaj priorytetem i wpływa szczególnie na trzy obszary. Mowa tutaj o:

  • czynniku rankingowym
  • wpływach na wyniki jakości w Google Ads
  • user experience – doświadczenie użytkownika

Szybkość strony jest jednym z czynników rankingowych, który będzie wpływał na pozycjonowanie w Google, czyli na seo. Jest to również jeden z czynników jaki bierze się pod uwagę w jakości strony według Google. Ostatnim elementem jest doświadczenie użytkownika, czyli tworzenie takiej strony, która jest nastawiona na przyszłego klienta. Szybka strona będzie znacznie lepiej postrzegana przez użytkowników ją odwiedzających.

Konwersja i odrzucenia, a szybkość strony

Coraz więcej badań wskazuje, że czynniki konwersji ma wiele wspólnego z czasem otwierania strony. Wynika z nich, że strona ładująca się wolniej o chociażby 2 lub 3 sekundy może przynieść straty na poziomie połowy wszystkich konwersji. Wniosek jest tylko jeden czas ładowania strony powinien być dla nas fundamentalnym priorytetem. Odrzucenia, czyli proces kiedy użytkownik wchodzi na stronę, ale nie podejmuje na niej żadnych interakcji jest zmorą wszystkich stron. Z badań wynika, iż współczynnik odrzuceń może wzrosnąć gwałtownie już podczas trzeciej sekundy ładowania się strony.

Jak mierzyć szybkość strony

Chcąc mieć pewność, że nasza strona ładuje się szybko i radzi sobie również podczas wzmożonego ruchu na stronie warto zainwestować w testy obciążeniowe. Jest to działanie, które polega przede wszystkim na analizowaniu działań komputera, urządzenia peryferyjnego, serwera czy sieci, a także aplikacji. Testowanie naszej strony pozwoli znaleźć te rzeczy, które należy polepszyć, aby zwiększyć konwersje, a co za tym idzie także zwiększyć zyski.

Czynniki spowalniające stronę

Zastanówmy się również nad tymi rzeczami, które mogą mieć wpływ na spowalnianie naszej witryny. Do tych czynników zaliczamy:

  • brak optymalizacji obrazów – wrzucanie zdjęć na stronę w pełnym ich wymiarze, a do tego w bardzo wysokiej rozdzielczości będzie miało ogromny wpływ na szybkość

strony; mowa tutaj także o filmach, które potrzebują więcej czasu na załadowanie

  • wprowadzenie kodu niepoprawnego pod kątem standardów HTML – istotny czynnik szczególnie dla robotów indeksujących oraz przeglądarek internetowych
  • przeładowanie skryptami – tutaj poleca się korzystanie z ładowania asynchronicznego, które może usprawnić cały proces
  • korzystanie ze stron naładowanych funkcjami i wtyczkami – sprawiają one, że serwer musi przetworzyć znacznie więcej rzeczy, zanim wyślę informację do przeglądarki.

Szybkość storn z roku na rok jest coraz to istotniejszym czynnikiem, szczególnie jeśli chodzi o doświadczenie użytkownika i konwersję. Chcąc cieszyć się szybką stroną warto regularnie mierzyć jej szybkość.