SEO jest jednym z tych zagadnień, które może znacznie polepszyć konwersje na naszej stronie. Jest to jednak mechanizm, który kryje za sobą różne tajemnice. Dzisiaj odkryjemy jakie różnice znajdziemy między SEO off-site, a on-site.
SEO co to jest?
SEO z angielskiego Search Engine Optimization jest procesem, który służy optymalizacji stron internetowych pod algorytmy wyszukiwarek takich jak Google; jest to najczęściej używana wyszukiwarka internetowa w Polsce. Zakres działań, które podlegają pod SEO jest zmienny przede wszystkim przez ciągłe udoskonalenia algorytmów. W skład tego zakresu wchodzą chociażby wartościowe teksty, które odzwierciedlają odpowiednią infrastrukturę storny czy linkowanie zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. SEO dzieli się na dwa rodzaje, czyli on-site i off-site.
Różnica między SEO on-site, a off-site
SEO dzieli się na dwa rodzaje i jak łatwo się domyślić z ich nazwy dotyczy to różnicy, które dzieje się w obszarze storny i poza nią. SEO on-site to wszystko to co znajduje się stricte na stronie internetowej. Natomiast działania poza witryną, czyli tak zwane off-site nie mają nic wspólnego z samą optymalizacją strony i jej bezpośrednio nie dotyczą.
SEO off-site co to dokładnie jest?
SEO poza stroną (off-site) jest bardziej złożonym procesem i pojęciem. Wszystkie działania odbywają się na zewnątrz witryny, dlatego też nie łączą się z nią bezpośrednio. Najważniejszym elementem, który wchodzi w skład off-site jest link building, czyli zewnętrzne wartościowe linki, które prowadzą do naszej witryny. Ważne jest tutaj, aby nie patrzeć tylko na ilość, ale przede wszystkim na jakość. Można postarać się o umieszczenie odnośnika do naszej storny na innych portalach, blogach branżowych czy artykułach sponsorowanych o wysokiej wartości merytorycznej.
SEO on-site czym jest?
Działania z zakresu SEO na stronie jest znane pod pojęciem on-site. W skład rozwiązań wchodzi wszystko to, co możemy udoskonalić pod względem optymalizacji w obrębie naszej storny. Będzie to między innymi:
- pisanie tekstów przyjaznych dla robotów Google
- wybór odpowiednich słów kluczowych
- szybkość ładowania się storny
- przyjazny adres internetowy
- linkowanie wewnętrzne
- dopracowane struktury storny
Najważniejszą cechą SEO on-site jest możliwość jej modyfikacji przez nas samych i możliwość ciągłego udoskonalanie strony.
Działania SEO on-site
Z racji tego, że działania on-site możemy modyfikować sami powinniśmy się przede wszystkim skupić właśnie na tym rodzaju optymalizacji. Warto pamiętać, że na SEO wpływa także hosting, czyli usługa w ramach której zostaje nam udostępniony serwer na potrzeby infrastruktury internetowej. Przykładem serwera, który sprawdza się obecnie najlepiej jest serwer VPS.
Działania pod SEO na stronie:
- meta tytuł i meta opis – bezpośrednio wpływają na klikalność
- szybkość witryny – wybór odpowiedniego hostingu
- optymalizacja adresów URL – stosowanie prostych i czytelnych adresów stron
- hierarchia nagłówków – jeden główny, który zawiera słowo kluczowe
- treści – wartościowy materiał merytoryczny
- grafiki – odpowiedni format i rozmiar, który nie wpłynie na pogorszenie szybkości strony- linkowanie wewnętrzne – przekierowania na podstrony.
Optymalizacja to proces złożony, a przede wszystkim długotrwały, dlatego należy być cierpliwym. Warto poświęcić więcej czasu i zadbać o wszystkie szczegóły i detale, aby cieszyć się jak najwyższą pozycją w wyszukiwarkach internetowych.