Centrala VoIP

Darmowe rozmowy pomiędzy oddziałami firmy. Zmniejszenie kosztów połączeń telefonicznych. Prosta i tania implementacja. Brzmi nieprawdopodobnie? Niekoniecznie.
Takie zalety posiada VoIP (ang. Voice over Internet Protocol), technologia umożliwiająca transmisję głosu za pośrednictwem sieci protokołu internetowego IP, zamiast zwykłej lub analogowej linii telefonicznej.

Mówiąc prościej, VoIP jest tańszą alternatywą dla tradycyjnych rozmów telefonicznych. Daje ona możliwość nawiązywania połączeń praktycznie z każdym kto posiada numer telefonu, bez znaczenia czy jest to połączenie lokalne, międzystrefowe, komórkowe czy międzynarodowe.

Ponieważ działanie centrali VoIP opiera się na przesyle danych za pośrednictwem protokołu IP, takie rozwiązanie nie wymaga instalacji osobnej infrastruktury w postaci okablowania, co znacznie zmniejsza koszty przy jednoczesnym zwiększeniu niezawodności i jakości usługi.

W jaki sposób działa VoIP?

Dla zwykłego użytkownika korzystanie z VoIP nie stanowi zauważalnej różnicy jeśli chodzi o nawiązywanie lub odbieranie połączeń. Jednak wykorzystywana technologia jest tutaj zupełnie inna niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych.

Voice over Internet Protocol umożliwia wykonywanie połączeń bezpośrednio z komputera, smartphona , specjalnego telefonu VoIP lub przy wykorzystaniu bramki VoIP. Bramka zamienia sygnał analogowy na sygnał VoIP, zapewniając możliwość korzystania z technologii przy pomocy tradycyjnego telefonu.

VoIP wymaga kompresji głosu, którą uzyskuje się za pomocą odpowiednich kodeków. Do najpopularniejszych należą: SM, iLBC, G.711 (PCM), G.723.1 (ACELP), G.726 (ADPCM), G.728 (CELP), G.729 (CS-ACELP) oraz Speex.

Technologię VoIP można zaimplementować przy pomocy różnych protokołów. Do najbardziej powszechnych można zaliczyć: Inter-Asterisk eXchange (IAX), H.323, H.248, Media Gateway Control Protocol (MGCP), Real-time Transport Protocol (RTP), Real-time Transport Control Protocol (RTCP), Jingle, SIP oraz Skype protocol.

Nasza oferta

Naszym klientom oferujemy zaawansowane rozwiązania oparte na centrali Asterisk, będącej jedną z najpopularniejszych aplikacji telekomunikacyjnych. Umożliwia ona dopasowanie systemu do indywidualnych potrzeb zamawiającego a także zaimplementowanie dedykowanych funkcjonalności przy jednoczesnym zachowaniu relatywnie niskich kosztów.

Oprogramowanie Asterisk posiada wiele funkcji, dostępnych zarówno w komercyjnych rozwiązaniach, jak również systemach PBX. Poczta głosowa, połączenia konferencyjne, kolejkowanie rozmów, nagrywanie rozmów, Call Detail Record, fax2mail, mail2fax to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje Asterisk. Dodatkowo obsługa licznych protokołów, w tym SIP, Media Gateway Control Protocol (MGCP), SCCP, ADSI i H.323 gwarantuje kompatybilność z różnymi rodzajami bramek i telefonów VoIP.